royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

det var bättre förr?

Kategori: Allmänt

Så länge tekniken fungerar är allt frid och fröjd. Men om den inte gör det är allting upp och ner. Vi har nu varit utan bredband här hemma i en vecka, likaså telefon i några dagar. Det är skit att inte ha någon tv och ingen dator. Det här är ett sårbart samhälle. Förr hade vi en tv antenn på taket och så har vi haft en antenn inne på vinden. Kanal 1och 2 fungerade bra så vi behöver egentligen all denna information. En sån enkel men bra sak som telefonkiosker där man kunde gå in i en liten blå kiosk med en dörr och 2 fönster. Ibland hade den frostat glas och det hängde en grönaktig automat för 1 kronor, tio öringar, 25 öringar samt en liten returlucka för mynt som inte automaten godtog. Under trägolvets träribbor fanns en röd knapp för nödsamtal 90 000. Det fanns ingen av väggarna på kiosken som gick ända ner till marken, så det kunde bli ganska dragit och kallt. Som barn och ungdom var det trevligt att stå där inne en stund och prata. Vi letade alltid efter mynt under golvet och om vi hade tur så var det någon som tappat ett mynt däremellan. Detta var före graffitins tid och all vandalism. Det fanns alltid någon att prata med. Vi klarade oss utan alla dessa telefoner och all denna information. Folk kunde oftast serva och laga sina bilar själva och ordet självskanning var inte ens uppfunnit inte heller lapptop eller I-phone. Mycket annat var bättre förr Eller?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: