royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

att köra Go KART Med endast en fungerande höger sida.

Kategori: Allmänt

Det kanske låter konstigt att jag som är förlamad kan köra en Go Kart.men jag har alltid haft ett brinnande motor intresse men tyvärr efter allt som hänt mig har jag nu stora begränsningar något som är mycket ledsen för men så för några år sedan satt jag och pratade med en av mina assistenter som både hon och hennes pojkvän är äventyrare. På fritiden positiv som hon är säger hon det är klart du ska kunna fortsätta med ditt motorintresse trots allt elände som häntjag känner till ett ställe vi kan åka till ett ställe som heter Majornas Go Karting. Där man kör inomhus.  Sagt och gjort veckan efter åker vi dit jag spänd och stressad tänker hur ska detta kunna fungera jag träffar världens trevligaste människor som säger de är klart vi ska ordna detta, det finns en av Kartarna som har dubbell kommando där det sitter två personer dubbla rattar och pedaler, jag och assistenten kliver i Karten när motorn startar och jag kan gasa med min höger fot känns det som att en liten del av mitt liv sakta kommer tillbaka vi åker ut på banan och hjälps åt,  under 8 varv min tanke är,  hur ska detta gå men det gjorde det när vi sedan passerar mållinjen och stannar ser vi på varandra och börjar skratta så jag håller på att tappa luften vi satt kvar en lång stund och skrattade.  Men vad roligt det var. Att jag satt här jag som enligt läkarna var uträknad men ni ska veta att jag är grymt envis och det är min styrka. Ägaren till ,lMajorna Go Karting är Andreas Hullbig vi blev omedelbart världens kompisar han är en fantastisk människa han har en kille som är mekaniker där vid namn Tommy dessa föreslår att om jag vill kan dom bygga om pedalstället på en av Kartarna så kan jag köra själv. Tommy konstruerar och svetsar om ett pedalställ som kan tas av och på någorlunda enkelt med några skruvar vi kommer överens att om jag återkommer veckan efter ska allt vara ordnat,  veckan som gick var mina tankar mycket ofta på GO kartingen undra hur detta ska fungera veckan gick jag åkte dit jo allt var klart där stod den ska jag åter kunna kliva i en kart och dra i väg detta är inte sant var mina tankar, tänk om jag inte klarar av detta.  Jag får hjälp med en hjälm, och att ta mig från rullstolen och i sitsen som inte var det lättaste att styra ner mitt stela vänsterben ner till pedalen väl där blir det spännremmar runt vänsterbenet jag ska gasa och bromsa med mitt högerben.  När mina ben är i rätt läge rätt läge.  Vrider jag om nyckeln   motorn startar.  Och jag drar i väg jag ropar så högt jag kan, detta är inte sant jag kör själv min tanke var sedan om någon hört mig ropa när jag körde hade dom tänkt vad är det för ett Pucko i den bilen. . Efter 8 varv jag stannar i depån alla säger detta fingerade ju jätte bra Tommy säger positivt du kan testa detta ett par gånger sedan kan jag göra justeringar om det behövs nu har det gått några år och några justeringar jag kör en gång i veckan och har även hunnit med tre tävlingar, som jag aldrig trodde jag skulle klara men det har gått  bra nu har jag mycket nya trevliga kompisar där, jag har jag ska senare skriva mer om detta och om hur det gick till när jag började rida i Bollebygds ridskola. Jag har hittills hunnit med en hel del trots allt jag ska försöka delje mycket av dett om ni vill läsa.  hoppas ni har överseende med att jag ibland inte byter radpå rätt ställe och komman och punkter blir fel . roligt om ni uppskattar läsningen.

 
 
 
 

Kommentarer

  • Titti säger:

    Hej Roy! Va kul att få läsa din blogg!
    Imponerande att du kör gokart :-)
    Jag önskar dig en trevlig helg!!

    2012-10-05 | 10:44:59

Kommentera inlägget här: