royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

del 3 den brutna vingen.

Kategori: Allmänt

dom som ska hjälpa mig lyfter upp mig till sidan av vägen. och  någon säger att jag måste ligga helt stilla på grund av att det är en nackskada det är någon som knäpper upp min hjälm. och ska hjälpa mig ta av den när en man  ropar rör inte hjälmen tänk på nacken. jag har ett svagt  minne att någon säger du hade tur,  din hjälm är trasig på sidan. . det skulle visa sig när jag några dagar senare undersökte hjälmen . var den vänstra sidan trasig och även sprickor mitt uppe  på hjälmen den här hjälmen ska ändå vara av bäste,  kvalitet det var en BMW hjälm. jag ligger nu där vid vägkanten  vid vägkanten. och ser min stora mc ligga mitt på vägen. då upptäcker jag plötsligt mycket chokad  att bilen jag just krockat med kör sakta i väg jag ropar bilen kör stoppa den, folk lugnar mig med att bilen måste flyttas för den blockerar vägen min mc får ligga kvar det finns ingen som orkar flytta  den för den väger trots allt sina 400 kg Medan jag ligger försöker någon prata lugnande med mig , jag är så chokad så jag pratar oavbrutet. strax hörs det syrenerdet är polisen som kommer. dom börjar med att spärra av området vid olycksplatsen. två poliser ska försöka lyfta undan min mc men jag ropar den går inte att resa hur som helst utan det behövs en speciel teknik jag talar om hur det går tillväga en kvinnlig polis kommer fram och pratar med mig och frågar hur det känns samtidigt försöker jag att resa mig upp hon sägermed bestämd ton att du måste ligga helt still tills abulansen kommer den är på väg från Boräs hon föreslår att jag ska bäras in i blomster affärens personal rum. några stycken lyfter mig och jag förs in i blomster affären. jag frågar polisen om dessa kan leta efter min mobiltelefon. jag mistänker att den ligger på vägen. jag vill att dom ska hjälpa mig att ringa till Magnuz och meddela vad som hänt dom ringer Magnuz och jag talar om vad som hänt MAgnuz som bor i Kungsbacka säger att han ska sätta sig i sin bil och och komma så fort han kan, nu hör jag återigen sirenerdet är ambulansen som kommerstrax står det en manlig och en kvinnlig ambulansförare intill mig och frågar hur jag mår och mitt person nummer och namndom spänner på mig en stödkrage lyfter mig till en bår, bär ut mig till ambulansen väl inne i ambulansen sätter den kvinliga sköterskansig intill mig hon ska kontrollera puls och blodtrycketjust när ambulansen ska köra iväg ropar hon till föraren att stana bilen hon säger det går inte att få rätt värde om bilen kör  när hon är klar och bilen kör i väög slår den på sirenerna jag har varit så törstig hela tiden så jag vill ha något att dricka men tyvärr det går inte förän en läkare undersökt mig plötsligt drar hon av mina kängor jag frågar varför hon tar fram en nål börjar sticka mig i tårna för att kontrollerom jag har känsel kvar i ben och fötter. så jag inte är förlamad om min nacke kanske är bruten. hon försöker prata med mig hela tiden jag talar om att detgör grymt ont i nacken och min axel, min vänster arm vill inte fungera bra jag har beskymmer för mina ögon och jag har även en hemsk tinituss  strax var vi framme på Borås lassaret där min halsrygg röntgades. del 3 kanske skrivs i morgon?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: