royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

den brutna vingen del 4.

Kategori: Allmänt

Kapitel 4.

 På måndagen efter en hemskt svår helg med mycket värk och ingen sömn. Efter en mindre undersökning blev det ett recept med smärtstillande och en remiss till smärtenheten. Efter att varit hemma en vecka med svårt värk och lite sömn tänkte jag försöka mig på att arbeta  åkte jag till min firma i Partille.

Jag hade en mekanisk svetsfirma där som jag lyckats bygga upp själv med tre stycken service bilar och en komplett mekanisk utrustning. Med ett stort reservdelslager till grävmaskiner och lastbilar. I dag stod det en skopa till en grävmaskin som även den var min, detta var ett arbete jag utfört många gånger tidigare. Jag startade upp med att ta fram alla saker till detta arbete men efter en liten stund tog värken överhand var tvungen att äta lite smärtstillande eftersom huvudvärken inte ville ge med sig och nackvärken bara blev värre och värre var jag tvungen att gå in i lunchrummet och lägga mig och äta mer smärtstillande, detta att jag går och lägger mig på verkstan har aldrig hänt tidigare.

 Mina funderingar är tunga, är detta fortsättningen på mitt liv så orkar jag inte leva så här. Efter några timmar åker jag hem jag ringer sjukhuset för att rådfråga jag får en tid till dagen efter hos en läkare, jag har inte sovit en blund på hela natten.

Efter att ha röntgat nacken och huvudet han konstaterar ironiskt att jag fått en rejäl smäll i huvudet och min nacke. Det är ett antal diskbråck det ända han kan göra är att skriva ytterligare remiss till Sahlgrenska sjukhuset för magnetröntgen. Undersökning och mer smärtstillande och insomningstabletter sedan åker hem besviken på läkaren som konstaterade det jag redan visste och mera tabletter.

 Jag går till sängs i tron om att jag ska bli bättre men efter några dagar uppsökte jag smärtenheten där jag fick träffa en kvinnlig läkare som gjorde en snabb undersökning som konstaterade att det går inte att göra så mycket för det är troligen ganska svåra nervskador såsom whiplash och diskbråcken samt en skada på hjärnan som heter AE syndrom Det är när själva hjärnan skakar om och slår emot skallbenet där går det sönder små nervtrådar. Detta drabbar ofta boxare.Jag får ytterligare ett recept på smärtstillande piller. Jag går hem både besviken och ledsen

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: