royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

söndag morgon 7-10-12.

Kategori: Allmänt

 kl 16 Nu har jag och min assistent tagit in veden, i vedboden tyvärr låg den ute i går och det kom mycket regn i går och i natt och det var inte bra nu nästa vecka ska den klyvas och sedan ligga på tork, så kanske den kan elda med 2014.som jag skrivit förut har jag en jättestor autografsamling och skriver många brev per vecka till svenskar och även till övriga hela världen. Jag blev glatt överraskad för en liten stund sedan när telefon ringde och det var Uno Svenningsson som undrade hur jag mådde och hur det är att få en stroke och om det går att vänja sig att sitta i rullstol själv hade han varit i Turkiet en vecka och var nu hemma och städade i studion när han fann mitt brev. Snart skulle han ut på en live turné, han skulle sända mig en autograf och kanske en skiva det har varit ett fint väder i dag med sol märkligt nog har det inte regnat.

Söndag morgon.  god morgon alla Bloggare. Våran katt Nissan lade sig på min bröstkorg och tog sin tass på min panna som för att säga Husse vi går upp nu okej ut i köket på med kaffet och lägga upp ny mat till Nissan in på kontoret på med datorn se igenom alla dagstidningar inget stort i dag då blir det till att skriva.  vad glad jag blev i går när Uno Svenningsson ringde så dagens låtval är ganska klart Unos låtar det får bli en av favoriterna. [ Under ytan.] i dag får det bli en kontroll av nya veden och lite nästa vecka planering.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: