royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Vårruset på Falkenbergs motorstadion. Torsdag 25-4-13.

Kategori: Allmänt

Vårruset på Falkenbergs motorstadion. Torsdag 25-4-13.

 

I dag var jag och körde Go Kart hos Go Karting i Majorna när jag var klar och satt med en kaffe kom Andreas Halbig, det är han som är ägare till Majorna Go Karting, han frågade om jag och min assistent ville åka med till Falkenberg och åka ett race med hans racingbil, en Mazda Miata. Vårruset är arrangerat av Sportvagnsklubben i Göteborg. Jag åkte hem med färdtjänsten och åt lite sen bar det av igen med en annan taxi hem till Andreas. Där stod hans stora skåp bil med ett trailer släp och på släpet var Mazdan lastad. Jag och assistenten tog plats i bussen och vi åkte ner till Falkenberg, efter ungefär 1.5 timme var vi framme på Falkenbergs motorstadion. Motorbana. Där körde vi in och parkerade i depån. Andreas och min assistent hjälpte mig ur bilen och i rullstolen. Andreas backade av bilen från släpet och jag rullade fram i rullstolen till bilen och fick hjälp att komma i passagerarstolen, men att böja in mitt spastiska ben är inte det lättaste  assistenten tog i allt vad hon var värd för att försöka böja benet så det skulle kunna komma innanför dörren och ner på golvet  det kom fram en man som även han skulle köra ett race, han hjälpte till att försöka böja mitt ben till slut fick vi det på plats . Det är svårt för någon som inte vet vad spastiskt är för något och vad detta innebär. Sedan var det på med min hjälm och vi körde fram till tävlingsbesiktningen av bilen, där görs decibel mätning och lite översyn, det blev klartecken och vi susade ut på banan i en rasande fart, det kändes underbart och jag hade min filmkamera med mig .

Bilarna som fanns när vi körde på banan var bilar som Chevrolet stingray och Porsche bilar och många andra värstingar så som ni förstår gick det undan. Även Mercedes var där med ett bilstall. Det mekades kördes och pratades, det var en mycket trevlig stämning. Det bar av hemåt vid 20 tiden, Andreas var så snäll att han körde mig hem

 

 En oförglömlig dag att lägga till handlingarna. Ni som läser får gärna lämna en kommentar.     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: