royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Ett tillbud på Ica

Kategori: Allmänt

I dag var jag och min assistent Maria på Allum maxi i Partille och handlade vi besökte även apoteket när vi stod i kön på Ica Maxi för att betala exploderade mitt ena däck på rullstolen. Jag tittade ner på hjulet som var platt som en tjuga kunderna i kön intill tittade bara bort precis som att bara han inte frågar om hjälp för då spricker mitt tidschema det såg så ut i deras blickar. Jag önskar jag kunde rest mig upp och sagt nu går vi och skiter i den där för bannade stolen och bara rusat iväg. Men nu är inte situationen sådan så det är bara att vackert sitta kvar och hålla god min som tur var hade jag en bra och handlingskraftig assisten som tog tag i problemet vi betalade rullade ut till bussen. När vi kom hem gick vi in i förrådet och letade upp ett nytt däck och slang tog av det trasiga hjulet ut i garaget krängde av det trasiga däcket hjälptes åt att få på det nya i med luft på med hjulet igen. Sedan var det bara att ta plats i stolen igen rulla in packa upp alla varor med hjälp av Maria hon tycker det är så intressant att arbeta här för det händer så mycket och hon får hela tiden lära sig något nytt. Jag undrar dom som stod i kön intill mig på Ica tror ni dom tänker undra hur det gick för han i den trasiga rullstolen om han kom där ifrån ”jag kanske skulle ha erbjudit honom min hjälp” eller åker dom bara hem och tänker aldrig mer på det tills dom själva en dag sitter där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: