royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Borta bra men hemma bäst

Kategori: Allmänt

En dag på nordstan köpcentrum. I dag var jag och min assistent i Göteborg på nord stan och besökte ett sort antal affärer när vi kom dit så kände vi oss som ”nu har bönderna kommit  till stan” Innan vi åkte skulle det först mökas i ladan och korna skulle mjölkas dynggripen hängas tillbaka på sin plats.

 Ibland undrar jag vad man förväntar sig på ett köpcentrum som detta det är ju nästan samma butiker överallt. In och ur butiker det trevligaste är faktiskt att fika det är sällan någon aha upplevelse det är samma kedjor med samma utbud. Det kändes bra när jag framåt eftermiddagen kom hem placerade mig framför datorn nu är jag nog klar med de flesta centrum nu får det nog blir minst något år till tills nästa besök i nordstan. Nu ska bönderna vara kvar i närområdet i en radie runt 4-5 mil runt Härryda tacka vet jag Allum i Partille

 Borta bra men hemma bäst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: