royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Nyårsfirande

Kategori: Allmänt

Det känns bra nu när julen är över och att återgå till det mer normala igen. I dag ska jag göra något trevligt jag ska åka på bio med min assistent och se hundraåringen som gick ut genom fönstret av Felix Härngren. Jag har läst boken och den var mycket bra. Som tur är har vi här hemma ett mycket litet julbord och inte jul godis. På Söndag kanske min kompis kommer och hälsar på det är Peter Gembäck från Knutby. Det ska bli trevligt Peter med familj brukar komma någon gång per år. I år ska vi fira nyår hemma med två av våra vänner det blir lite god mat med prat fira in nyåret. Vi har aldrig några smällare det har inte jag haft sedan jag gick i fjärde klass då min klass kompis sprängde sönder sina ben med smällare. Tänk ändå vilken läxa vi andra lärde oss av hans misstag. Jag kommer aldrig att glömma när klassen var och hälsade på honom på sjukhuset, den lukten inne på salen.  Och hans plågade ansikte glömmer jag aldrig. Så smällare är inget jag uppskattar och när vi hade hund var den alltid ledsen vid högtider med smällare. För en hund betyder smällare att det gör ont i hundens öron så då fick inte vår hund vara ute utan det bästa var inomhus men tyvärr det hördes ju även en del där inne. Varför har vi människor uppfunnit något sådant dumt som smällare detta som ställer till så mycket elände runt om i världen. Tänk ändå om det kunde dras ner på smällare och likaså alkohol på det nya året och hellre göra något vettigt för alla dessa pengar. Tycker inte även ni att smällare och alkohol samt tobak bara ställer till elände? Det finns inget positivt med detta vi borde hjälpa nästa generation att man kan ha trevligt ändå. Och lär av bror ”duktig” jag vågar stå upp för detta. Skriv gärna en kommentar. Om hur ni uppfattar min berättelse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: