royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Sömnappe

Kategori: Allmänt

 Eftersom sömnen inte blir riktigt tillgodosedd vid sömnappne känner jag mig ofta trött och mycket huvudvärk dagtid. Min fru brukar ruska i mig nattetid när andningsuppehållen blir alltför långa, när jag då vaknar upp vet jag själv inte oftast vad det är frågan om utan vaknar  med ett mycket stort inandnings drag och oftast startar andningen upp som vanligt igen i alla fall har den hittills gjort det. Så att jag känner mig som jag gör efter en lång natt med många uppehåll är inte så konstigt, jag brukar lägga mig och sova några timmar var eftermiddag för att åtminstone fylla på mitt sömnförråd lite grann tills jag ska några timmar senare åter starta upp en ny Appne natt.

Kommentarer

  • Roy Mattsson säger:

    En fråga ettan ? Har du prövat att sova med en sån där fläkt som blåser i en ansiktsmask, har hört att detta skall funka riktigt bra, efter en tids tillvänjning. Ha det bäst. PS fasen va gött att snön lyser med sin frånvaro.

    2013-12-15 | 19:28:50
  • Roy Mattsson säger:

    En sak till Ettan..... Jag saknar dig på Facebook./ tvåan

    2013-12-15 | 19:43:41

Kommentera inlägget här: