royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Konstiga rundan

Kategori: Allmänt

 

 

  Vara med på en konstutställning vid namn konstiga rundan den 16 maj. Klockan 18 är det en konst utställning i Mölndal centrum. Jag kommer att vara där med en del av min stora autografsamling. På 90 talet var jag på fritiden smides konstnär och jag gjorde en hel del smide till blomstermakarna i Mölndal Centrum. En dag blev jag tillfrågad om jag kunde göra ett stort smides träd jo det gjorde jag det blev ett träd med en stor trädkrona och på stammen är det ett runt bord i form av en plåt och en rund glas skiva. Hela trädet är över två meter högt och foten är en rund järn plåt där jag svetsat fast en smides ros och signerat med mitt namn med svetsen. På någon av dessa hyllor ska jag ställa ut en del av min samling presentera samlingen och vem jag är samt att jag har gjort smidesträdet alla är hjärtligt välkomna. Jag hoppas på mycket folk. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: