royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Uppläg av en vanlif dag.

Kategori: Allmänt

 

 Kan ibland vakna mycket tidigt allt mellan 3-6 går oftast upp kl. 5.30 ibland tidigare mitt problem är att mina tankar så ofta kommer tillbaks till det som varit och då kan jag inte somna om igen. Utan hoppar i rullstolen rullar ut i köket jag börjar alltid med en kopp från kapsel maskinen sedan laddar jag den vanliga bryggaren med 6 koppar. När min kapsel är upp drucken kan det ibland bli ytterligare en till medan jag startar upp min dator det första blir in på Spotify för att lyssna på någon bra musik. Sedan vid sex tiden är det dags att sätta på kaffe bryggaren för då ska Susanne gå upp ibland rullar jag in på kontoret (mitt arbetsrum) och kanske skriver några brev. Jag läser på nätet samtliga morgon tidningar jag mycket noga med att vara informerad vad som händer inom det mesta i världen och Sverige. Sedan rullar jag in i sängkammaren och väcker Sussi därefter sitter vi i köket och pratar en stund över en kopp kaffe igen. Det går åt en del kaffe för mig per dag men någon last bör man ha sedan dröjer det till klockan 9 när min assistent kommer. Då startar dagens sysslor upp oftast kaffe igen vi lägger oftast in ett pass med att gå träna jag har även en hantel jag tränar med en hantel varje dag jag lyfter den med högerarmen 6o-70 gånger den väger ca 4-5 kg. Jag behöver ha en stark högerarm för att klara av de tyngre sakerna jag vill utöva. Och Det kan vara allt från städning till att klyva ved åka och handla och laga mat ibland fryser vi in mat så finns där i frysen och är bara att ta fram vid behov. Vi sitter ibland vid datorn och arbetar ibland lär assistenterna mig något nytt på datorn är det vår och sommar finns det hur mycket som helst att göra i trädgården jag kan göra mycket från både den vanliga stolen och el stolen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: