royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Äntligen Sommar

Kategori: Allmänt

Nu äntligen står den för dörren ” Sommaren.” I går var det tror det eller ej men 30 grader visade min termometer det kallar jag värme det, jag och min Assistent satte potatis jag har några pallkragar på gräsmattan med jord i en av dessa är det nu sättpotatis som kanske går att skörda till midsommar. Tänk egna potatis smakar ändå bäst ”egen skörd”. Och karet med vattenfontänen är på plats och fungerar, då är det sommar nu hoppas jag det blir många underbara timmar på altanen och i trädgården. Nu lägga jag vedträden på hyllan några månader även ylletröjan och långissarna. Nu hoppas jag ni alla kan njuta av detta som naturen har att erbjuda, både med ögat och alla sinnen. Skriv gärna en kommentar. Njut nu i fulla drag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: