royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Att städa bort en del av ett liv.

Kategori: Allmänt

jag har i dag Städat bort en del av min gamla mammas liv hon är nu 88 år gammal. Flyttat till ett äldre boende och har lämnat sin lägenhet jag var där med min assistent och städade undan i skåp förråd ja överallt där fanns allt från gamla brev tidningar mängder av prydnadssaker tänk ändå vad livet är märkligt hur olika vi värderar saker och ting alla gamla sparade prydnadssaker inslagna i tyger papper gamla böcker i mängder av saker som hon uppskattat och lagt undan på olika ställen. Så kommer jag och ska städa i allt detta och uppskattar nästan inget ting av det utan nu åker de ut i en containers jag minns när mina föräldrar köpt bokhyllan på 60 talet som med stolthet ställdes in i vardagsrummet och jag fick inte ta på den med kladdiga fingrar. Nu packas den ihop och slängs ut med kladdiga fingrar och ingen säger att jag inte får ta i den med kladdiga fingrar mer likaså alla rya mattor som man inte fick trampa på utan att sedan borsta upp ryan igen nu ligger dom där ihoprullade i en container. Och alla jul saker som skulle packas ner på ett mycket speciellt och noggrant mönster för att året efter lätt kunnas sättas upp igen. Nu gick även dessa samma öde tillmötes där sitter hon nu på hemmet och funderar på vad alla dessa saker kommer att ta vägen vi människor är alldeles för materiella jag ska kanske inget säga jag är själv lika dan. Jag har mängder av prylar samlade som för mig har stort värde men som för andra inte är värt något ting jag tycker ändå att livet är allt bra konstigt först så strävsamt när framtiden ska byggas upp sen helt plötsligt kan alltihop raseras. Men jag tror jag lärt mig något av detta och det är att inte hålla på att samla på för mycket saker och sluta tänka att den som har mest prylar när han dör vinner nä nu ska det städas i förråden här hemma och slänga slängas desto mindre för dom efter levande

Kommentarer


Kommentera inlägget här: