royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Livet kan snabbt förändras.

Kategori: Allmänt

Livet kan förändras snabbt. Som en blixt från en klar himmel, jag var vältränad, egen företagare, lyckligt gift och har en underbar son som hjälpte mig i företaget. Jag arbetade med mekaniska svetsarbeten, grävmaskiner, satellit och antennarbeten jag arbetade med mycket. Reste även en hel del Livet var på topp. Över en natt förändrades allt ”Fick en stroke” ………Fick börja om från början med allt mycket träning under 10 år har jag kommit tillbaka mycket. Med många nya hinder, och motgångar min envishet fanns fortfarande kvar jag kände att trots mitt handikapp ville jag göra något meningsfullt av min nya tillvaro. Jag startade med att läsa på några datorkurser. Sedan började jag skriva och då blev detta starten på min autograf samling. Den började i Sverige till olika kändisar och det blev ett otroligt gensvar med signerade foton olika böcker dvd filmer cd skivor m.m. Efter några år var det dags att skriva till hela världen det blev till presidenter politiker Guvernörer skådespelare olika artister. Idrottare även nu blev det ett otroligt gensvar. Jag har i dag 360 tavlor här hemma på väggarna med foton och autografer och 4-500 foton och autografer i olika pärmar och album. Några svenska storheter, har även ringt och pratat och kommit hem och hälsat på. detta smidesträd vi står vid här har jag gjort som smideskonstnär under 80 och 90 talet. Till Blomstermakarna, Jag tillbringar många timmar framför datorn varje dag och har även en egen blogg. royikaros.blogg.se som ni gärna får besöka och skriva en kommentar det går även bra att mejla på [email protected] ni kanske själva har någon i samma situation som mig och som vill ha svar på hur det går att finna något som gör att man orkar gå vidare jag har mycket att berätta om trots fysiskt handikapp kan det ibland finnas möjligeter att skaffa ny hobbys. jag hade även en vernissage hemma under våren 2011 som blev mycket uppskattat. Tidningen Hemmets veckotidning och tidningen land har varit och gjort ett reportage om min samling. Väl mött!! denna kväll. Roy Mattsson .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: