royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Go Kart körning

Kategori: Allmänt

Jag har just varit och kört två race med Go Karten. Oftast brukar det bli ett race men i dag slog jag på stort oftast tar det några varv innan jag får upp värmen och stilen samt köregenskapen det känns alltid lika roligt att glida ner i den skålade stolen få benet fastspänt på med hjälmen justera in glasögonen. Vrida i gång motorplattan i botten och iväg. I dag märkte jag att bromsarna inte var helt OK så jag svängde in i depån och fick en bromsjustering sedan ut igen. Jag testbromsade men det gick ändå inte som dom brukar vara men vadå lite får jag ändå våga bära eller brista.

 

Jag körde 2 heat utan några incidenter så det var rätt beslut. Väl hemma efter ett par timmar for jag till brevlådan, oj då så mycket brev ett riktigt stort från USA och några svenska. In fort till arbetsrummet, börjar öppna ett brev med foto och autograf från Ulf Elving och en signerad cd från Björn Skifs och ett stort brev från Picko Troberg Racing en tidning Troberg Magazin  med  en VIP fribiljett till Granturismo i Göteborg 15-17 november.

 

Så nu var det stora brevet från USA också öppnat. Det gäller att sakta öppna flikarna och smyga in blicken för att se vem det är ifrån. Går det för fort är ju spänningen fort över. I det stora brevet fanns ett stort signerat foto från Roy ORBISON =Barbara Orbison Produktion. Det fanns även lite olika klistermärken samt ett mindre handskrivet brev med En fotokopia på Orbisons glasögon och autograf i silver/glitter.

 

Nu är jag lycklig, vilken dag ! Nu blir det fram med några guldrammar och spik sedan ska jag rulla in och hälsa på hos kudden någon timma för det har varit en hård dag. Ikväll blir det tv, Doobidoo och Skavlan om inte mina ögonen faller ihop, vem vet jag kanske börjar snarka tidigt vi får se jag återkommer om i morgon för då ska jag ut på nya äventyr igen.      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: