royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Grandturismo

Kategori: Allmänt

 Jag blev så jätte glad när Picko Trober sände 2 vip friblljetter till Grandturismo i Göteborg den 15-17-11-13 det var enastående att tänka på mig och mitt intresse.  Jag visste inte vem jag skulle ta med mig dit först men så tänkte jag på min kusin Roger som betytt så mycket för mig och som alltid som jag haft ett stort motorintresse. När Roger på 60 talet köpte en go kart fick jag prova den på min 10 års dag, detta filmades och den finns att se än idag. Det glömmer jag aldrig! Då var det en helt annan typ av Go kart mot vad de är i dag hjulen var stora skottkärrehjul och motorerna var partner motorsågsmotorer med slungkoppling men även detta fungerade mycket bra och det är huvudsaken. Vi var även på några biltävlingar runt om i Sverige och även på många Speedway tävlingar. Jag var överlycklig att få åka med och beundrade dessa tävlingar det var tur Roger hade detta stora motorintresse annars hade jag aldrig kommit i väg på något sådant för inom min familj var det aldrig tal om något sådant. Jag glömmer aldrig när jag skulle börja köra motorcross jag köpte en Husqvarna 360 kubik i delar i 3 stycken lådor jag kämpade i källaren med denna det var ett stort projekt att få ihop men jag hade endast en klass kompis Dennis som hjälpte mig min Pappa kom aldrig ens ner i källaren och tittade hur det gick jag tror inte ens han visste vad jag höll på med och att jag hade planer att få köra motorcross. Var han i källaren var det oftast för att ta sig en klunk och då gick det inte att försöka sig på att prata motorsport

Kommentarer


Kommentera inlägget här: