royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

besök av gamla arbetskamrater.

Kategori: Allmänt

 År 1977 var jag verkstadschef på ett företag vid namn Hammars rivningsfirma i Mölndal. Där jag ansvarade för hela maskinparken lastbilar entreprenadmaskiner och även maskiner på Hammars Trä här var jag anställd i 3 år det var en lärosam tid med flera bra arbetskamrater nu kom 2 av dessa hit hem det var Christer och stig. Stig talade jag med förra året men Christer hade jag inte träffat sedan 1977 så vi hade mycket att prata om hur våra liv hade formats genom åren och våra olika öden vi gått tillmötes. Vi pratade och drack kaffe i 5 timmar det var många starka minnen som kom upp. Ibland tycker jag det kan vara både tungt ledsamt och roligt att tänka tillbaka men oftast säger man det var bättre förr även om det inte alltid var så? jag ska nu med början på måndag starta rekonditioneringen av den Gula Mazda Miatan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: