royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Mörkret

Kategori: Allmänt

 mörkt nu är det den mörka och trista tiden på året. Många säger men det är ju så fina färger i naturen även jag som bor mitt i den har ibland svårt att se det fina för det är ju ganska mörkt ute nu både på morgon dag och kvällen men det är klart att de dagar då solen lyser upp då kan även jag se färgerna men det är en lång väntan tills det vänder igen ungefär så där 5 månader. Det blir alltid lättare bara julen är över och nyår passerat då börjar man skymta ljuset i tunneln. Det låter kanske tråkigt men det är min sanning. Idag är tänkt att jag ska ta en sväng med Go karten. Det är en ljusning i tillvaron.

Kommentarer

  • kathryn säger:

    Jag gillar inte heller mörker och kyla...då går jag in i mitt lilla ide och tinar upp någon gång i slutet av april.

    Halva året i något varmt land är drömmen för mig.
    Ha det gott//Kathryn

    2013-10-09 | 15:57:14

Kommentera inlägget här: