royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

reconditionering av mazda mx5

Kategori: Allmänt

 Nu är jag klar med rekonditioneringen av min kompis Andreas Halbigs banracingbil Mazda Miatra. Jag brukar ta in den i garaget minst en gång per år och göra en reconditionering både på ut och insidan samt motorutrymmet. Tro det eller ej men eftersom jag är förlamad på vänster sidan görs arbetet med min högerarm och det brukar bli ett bra resultat. Nu står den här skinande blank och klar för nästa tävlingssäsong. Andreas är ägaren av Go Karting i Majorna och har betytt jätte mycket för mig, han och hans personal gör allt för att jag ska trivas på go kart banan när jag är där och kör 1-2 gånger i veckan.

Jag har tillgång till en kart som de byggt om till mig med andra reglage, allt detta betyder så fantastiskt mycket för mig att åter kunna hålla på med ett så stort intresse som betyder så mycket för mitt välbefinnande. Jag och Andreas har en så fantastisk uppgörelse, när jag har recondat hans bil är det aldrig tal om några pengar utan jag få sitta på passagerarsidan och åka med på en racertävling varje år. Det är inte många förunnat att få vara med om nått sådant det ska ni veta att det är en upplevelse att rusa fram i en hissnande fart i både kurvor och raksträckor samt att inte förglömma alla dessa hissnande omkörningar. Han är en otrolig racerförare och människa, jag kan inte i ord beskriva vad allt detta betyder för mig efter avslutat race brukar jag rulla om kring i min hjulstol i depån och se på alla dessa bilar och träffa och prata med en massa trevliga människor. Vid varje tävling måste jag även köpa en tävlingslicens för att få åka med så dessa sitter nu inramade bakom glas och guldram på väggen här hemma, detta är jag så stolt över. Det är ändå en del jag kan med min högerarm. Trots alla motgångar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: