royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Att komma in i duschen!

Kategori: Allmänt

Det är inte det lättaste att komma in i duschkabinen med ett stelt vänsterben som heller inte går att böja. Så när jag efter stor möda är framme vid kabinen ska jag vända mig om så ryggen är bakåt mot  kabinen och sedan gäller det att träffa exakt på duschstolen. Det är med stor fasa att stolen glider bakåt och jag hamnar på golvet då är katastrofen ett faktum. Detta har aldrig hänt väl,  inne i kabinen så kan föreställningen börja sedan när väl det stela vänsterbenet även detta är på plats innanför kanten på kabinen för är inte det på plats rinner det ut vatten längs benet ut på golvet. Sedan när allt är klar ska hela proceduren göras om vänt för att sedan sätta mig på locket till holken för att göra sista finishen. Men att sätta sig ner med ett vänsterben som stå rakt som ett järnrör och som inte går att böja är inte det lättaste. Att bara komma ner på holken krävs en stor prestation och koncentration. Foten måste vara exakt vid tröskelkanten för att inte glida i väg över tröskeln för då sitter jag strax på golvet. När hela proceduren är klar är det på med nya kläder även här krånglar det med vänsterbenet för att trä på sig ett par jeans med ett stelt vänsterben krävs stort tålamod. 

Nu blir det kaffe för att återställa nerverna igen!

Kommentarer

  • kathryn säger:

    Hej Roy,

    Gick in på din blogg i dag och har precis börjat läsa den. Jag tycker du är en fantastisk kille som kämpar på så som du gör och inte tappar modet. Du verkar ha en otrolig energi och hittar på en hel del kul grejer.
    Ska bli intressant att läsa mer om dina dagar.

    Nu ska jag fixa thaimat här hemma.

    Ha det gott//Kathryn

    2013-09-23 | 18:16:21

Kommentera inlägget här: