royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

En dag på Ullared

Kategori: Allmänt

En dag på Ullared, Gekås. Jag och min assistent Maria gjorde en resa till Gekås. Det startade med att färdtjänsten kom i tid jag rullade ombord och vi åkte i väg. Vi var framme på ungefär 1 timma. Väl inne i varuhuset rulla jag fram till informationen och ville låna en elstol som brukar finnas för utlåning men tyvärr var den på reparation så det gick inte annars brukar det vara en mycket bra lösning för det är ganska jobbigt att rulla runt en hel dag där inne i en vanlig rullstol men vad gör man nu var det som det var huvudsaken var att jag var där. Maria hämtade en kundvagn. Jag beväpna mig själv med en korg i mitt knä sedan startade letandet i de olika avdelningarna strax var vagnen halvfull likaså korgen. Det blev ett stopp för en kaffe och efter några timmar var det dags för mat. Hissen upp till deras restaurant, köp av en portion med köttbullar det satt gott. Klar iväg till hissen ner till en ny omgång och fajtas med de andra besökarna nu närmade sig klockan 2 och då skulle bussen komma för returtransport hem. Vi lastade bussen med de blå gula kassarna och iväg. Hem väl hemma in med kassarna börja packa upp och se vad som var nödvändigt och mindre nödvändigt inköp men det mesta är trots allt bra köp nästa gång ska det bli ytterligare 2 timmar för att hinna med mer avdelningar. Nu sitter jag här med varor runt hela mig som ska sorteras. Och nu torsdag bär det åter iväg på ett nytt äventyr som jag brukar göra en gång per år och det är bokmässan i Göteborg. Det ska bli spännande och se om jag kan träffa någon ny kändis i år och prata med samt ta några bilder och få en autograf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: