royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

hemma igen efter 3 veckor i Ljungkile

Kategori: Allmänt

God Morgon alla mina blogg kompisar hoppas inte ni tröttnat på min blogg eftersom jag inte kunnat skriva på ett tag jag är nu hemma igen och nu ska det bli som vanligt igen får vi hoppas på.  jag har nu varit på Treklöver hemmet i 3 veckor det är ett rehabiliteringshem i Ljungskile i Bohuslän jag har inte kunnat blogga på deras datorer. Jag är besviken på vistelsen denna gången jag har nu varit där ungefär en 6 gånger nu genom åren men tyvärr har det blivit sämre det var inte sådana trevliga utflykter nu som det var de tidigare år och de  nya ägarna Bräcke diakoni hade dragit ner mesta möjliga på personalen så det var ständigt underbemannat tidigare var det en Stiftelse som ägde stället och vad jag förstår hade en bättre ekonomi som tur var är det en underbar och hjälpsam personal som orkar stå ut med allt som måste göras hela tiden.   Jag har skaffat mig många nya vänner. Jag ska försöka att skriva om olika händelser framöver. I dag blir det att åter installera sig här hemma igen Smilla hade längtat jätte mycket efter mig och de dagliga rutinerna jag måste även ta tag i all post som kommit och göra en sortering jag har fått mycket bra gensvar efter artikeln i Göteborgs tidning 19-juli det var jätte många på treklövern som läst artikeln, Treklöver hemmet köpte min bok så nu finns den på deras bibliotek det var några assistenter där som han med att läsa boken och gratulerade mig till min debut som författare och tror att den kommer att kunna hjälpa många som läser boken blev jag lycklig eller vad tror ni det har varit värt allt arbete som det var att skriva hela mitt skrivbord är nu belamrat med papper och post så det får bli en rejäl städning och även packa upp min väskor  Men hem ljuva hem.   sin egen säng är ändå bästa säng,  jag önskar er alla en underbar vecka tillmötes.     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: