royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

stort tålamod

Kategori: Allmänt

 Vilken tur att jag har ett sådant starkt tålamod som exempel när byxorna ska tagas på jag sitter vid sängkanten, med benen hängandes mot golvet och byxorna liggande nedanför gör en kontroll så att rätt ben kommer i rätt byxben  jag trär i vänster ben när väl benet är där ser att det är fel starta  om från början när jag gjort detta ungefär 5 gånger är det äntligen rätt  jag gör det enbart med min högerarm. Då är det tid för tröjan samma sak igen försöker trä i den förlamade armen med hjälp av högerarmen, när jag sedan får upp tröjan upptäcker jag att framsidan sitter där bak efter 4 försöker är den åt rätt håll även om jag har ett otroligt tålamod känns det ibland hopplöst jobbigt.     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: