royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Vårdcentralen

Kategori: Allmänt

Jag har haft en så olidlig värk i högersidan sedan jag sladdade in i avbärrarbalkarna med go karten så det är svårt att andas och ligga på sidan. Så nu har jag varit hos läkaren för undersökning det kunde enligt läkaren vara sprickor i något revben eller i revbensbågen. Blir det fortsatt värre med min andning skulle jag höra av mig så inte det blivit skador på lungorna han skrev ut ett recept på lite starkare värktabbletter. Han tyckte det var fantastiskt detta med att jag körde Go KART OCH undrade hur detta var möjligt med enbart en rörlig högersida. Jag förklarade att Go Karting i Majorna låtit bygga om pedalstället på en av Kartarna åt mig efter att dom sett mitt brinnande intresse och hur jag kunde hantera karten med enbart vänster sidan. Efter läkarbesöket hade vi mycket tid över till färdtjänst bussen skulle komma så vi hade tid att handla på Ica Kvantum. Våran buss kom exakt enligt tiden så nu är jag hemma och har tänt upp en brasa för det är genom rått ute så lite extra värme sitter bra .Nu ska jag sitta vid datorn en stund tills min assistent slutar för dagen sen ska jag rulla in och hälsa på kudden i några timmar. Jag återkommer i morgon

Kommentarer


Kommentera inlägget här: