royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

en dag på Grötö i skärgården.

Kategori: Allmänt

God morgon alla i går hade jag en oförglömlig dag jag var med min assistent Cissi på en tur i Göteborgs skärgård till Grötö. Det var två olika färjor att åka för att komma dit allt fungerade perfekt jag hade min el stol det är ett måste vid längre turer och kuperad terräng vi åt vår medhavda mat vid ett bord alldeles intill havet på denna ö finns inga bilar endast el fordon och cyklar så tystnaden var otroligt fin att få uppleva nu för tiden med ett ständigt sorl runt omkring. Det känns bra i dag att sitta och skriva med en kaffe och se att solen är på väg upp det blir nog även i dag ett lika fint väder i dag passa nu på att vara ute i solen så länge det varar tyvärr rusar tiden så fort iväg. Dessa minnen ska vi försöka ta med oss för att klara en höst och vinter att försöka bevara dessa bilder minnet att plocka fram i mörkret och tänka tillbaka  det kanske kan bli en sådan sommar igen eller? vad tror ni jag önskar att även ni alla har lika fint jag ska försöka lägga ut lite bilder från min resa, i dag blir det lite städning och matlagning samt väcka liv i alla blommor i trädgården igen  i kväll kommer Susanne hem efter sin semester så nu är det slut på gräsänklings livet  med sena tv nätter med högt ljud och  upp tidiga morgnar och en obäddad säng med  gårdagens kläder på en stol nu får det bli ordning på ”Gubben igen”    en hälsning från en solbränd och en ”hjulbent ”  Roy skriv gärna en kommentar vi skrivs snart igen.   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: