royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

tålamod

Kategori: Allmänt

God morgon Alla nu har jag haft fullt upp och mer än så upp tidigt åt frukost drack alla min koppar kaffe sedan var det dags att försöka vattna eftersom det varit  så stark sol när jag sparkat mig runt huset i rullstolen för att sätta på vattnet och hämta slangen som naturligtvis låg på fel ställe men till slut var slangen på plats vattnet påsatt så startade min sparkande färd tillbaka runt huset in genom huset ut på altanen fick tag på slangen efter att tappat den ett antal gånger kunde vattningen starta när detta var klart ska allt göras om fast åt motsatt ordning,  sedan in göra inordning mat till Ekorrar och fåglarna ut igen i trädgården efter att åter kommit in igen är jag minst sagt helt slut det är tur mitt tålamod är så starkt annars hade jag nog varit tokig vid de här laget.  jag hoppas ni har lika fint väder som jag här är sommar i dag ska jag göra något stort och spännande jag skriver om detta i morgon jag önskar er alla en fin dag mvh Ikaros Roy.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: