royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

en natt på sahlgrenska

Kategori: Allmänt

Efter att ha tillbringat en natt på Sahlgrenska i går natt för kontroll av min sömnappne jag var inkopplad till en dator som läste av hela min nattsömn och andningsuppehållen när jag sedanpå morgonen fick träffa läkaren och han visade mig hur resultatet var det var mycket illa jag får förtur att komma tillbaka och prova ut en andningsapparat om jag ska hjälpa mig att andas riktigt hela natten utan alla dessa långa andningsuppehållen och snarkningen enligt läkaren är det därför jag är ständigt trött och det stressar kroppen mycket jag måste ligga en natt till längre fram på samma avdelning för att prova ut en andningsmask och justera in maskinen som ska styra min andning.  tänk Smillan som ligger intill mig på nätterna och spinner så mysigt. hon har nu vant sig vid mitt snarkande  när jag så småningom får hem andningsutrustningen och får på mig masken samt startat kompressorn kanske hon tror att det är en ailiens  som ligger i sängen men det kanske tar någon månad innan vi är där. I morgon har jag mitt vernissage i blomsteraffären Blomstermakarna i Mölndal centrum på Bergmansgatan mellan klockan 18.00 till 21.00 jag hoppas och önskar det kommer mycket folk på besök om det är så att någon vill få information om detta går det bra att mejla mig på [email protected]     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: