royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

städning skrivning och veden.

Kategori: Allmänt

I dag har det blivit sådant som kallas måsten med en hel del.  Städning och sorteringsarbeten. Jag blev så glad över ett mejl från Mikael Wiehe som kom i dag  där han beställde en bok av mig vad glad jag blev att han vill läsa om mig han är en bra kompis sedan några år det blev att paketera in boken med ett brev för att posta i morgon sedan har vi i dag börjat skriva alla julkorten jag har pratat om att dra ner på julkortsskrivandet men det har blivit tvärtom antalet brukar öka varje år det är mycket roligt att skriva dessa hälsningar jag vet hur glad jag själv blir för julkorten. I går fick jag en fantastisk hjälp av min kusin Roger med veden nu är allt sågat och  in kört in under taket i vedboden vad glad jag blir för all denna hjälpen. nu är det några dagars klyvning om jag ska gissa kan det nog bli totalt ca 4-5 kubik när den är färdig kluven och sedan 2 års torka så ca år 2017 ska den värma snacka om att vara ute i god tid jag brukar kallar veden för  våra pensionsförsäkringar.  Det är bättre avkastning i vedboden än på bankens pensionsförsäkringar.  Det ger ju åtminstånde värme det är mer än vad kontoutdraget ger ja det var dagens händelser nu startar jag planering av morgondagen.         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: