royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

veckan som varit nya händelser.

Kategori: Allmänt

veckav

blev inte mycket skrivit de senaste dagarna veckan som nu var hade jag besök av  min kusin Roger som betytt och betyder,  så mycket för mig.     det är så trevligt för vi har så mycket att prata om när Roger fick se all ved jag har som ska sågas  upp i lagom längd till att passa till sågbordet till  vedsågen erbjöd sig Roger att komma hit på Måndag och med motorsågen  såga stockarna i  lagom längd det är en hel del att såga vilken tur att  jag har att få denna hjälp eftersom jag har ingen annan   har att fråga om hjälp när det gäller sådana här uppgifter som att kunna hantera en motorsåg.  Roger kommer på måndag klockan 10 om vädret tillåter. I dag blir det att koppla på släpet på elstolen, och köra lite i skogen och fylla upp släpet med ved till vedboden det ligger så mycket löst som skogsmaskinerna tappat från sina släp.  efter allt som vår styrelse i vår vägförening ställt till med är det nog tid att byta ut styrelsen mot mer kompetenta och lyhörda människor

 Det får bli rätt man på rätt plats och inte som det nu är, nu är det första november i dag, denna månad är almanackan fulltecknad med mycket ovanliga saker det är att få träffa Kaj Pollak,  och träffa  Stefan och Krister och se deras föreställning på Liseberg Karina följer med mig dit.  att vara med och på Grand Turismo och ha en egen utställningsplats där jag kan sitta och sälja samt presentera min bok.   sen få vi se om SVT landet runt.  hör av sig, dom visade intresse för att komma hit och göra ett reportage om min stora samling, mina assistenter brukar säga att här i detta hemmet vet man aldrig vad det är för överraskningar och nyheter på gång.  Sedan när allt är uppsågat ska det klyvas i vedklyven,  det kan ta några dagar att göra men det är så fint anordnat i vedboden där är både väggar och tak samt en elektrisk lift i taket att lyfta upp de lite tyngre vedträden.  som ska läggas och klyvas, det var tur jag han bygga upp allt detta före jag blev förlamad här är både väggar och tak och musik från en radio. Nu blev det mycket skrivit i dag. Jag återkommer och berättar mer.  Och det blir nog lite bilder om jag lyckas.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: