royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

2 hektiska dagar.

Kategori: Allmänt

I går Måndag var det en hektisk dag på Gekås i Ullared vi åkte i assistentens bil detta är helt nytt för mig  för när jag hade kommunen som Assistant fick vi inte åka i assistentens bil då blir allt så mycket lättare tänk ändå vilken skillnad det är på privat och Kommunal assistent nu förstår jag vad mycket krångel och fel som begåtts genom åren och mycket som varit mina rättigheter som  jag gått miste om genom åren  i dag Tisdag har det varit några timmar på hjälpmedellcentralen.  för justering och service på rullstolen, väl hemma var det brev från regeringskansliet Statsrådsberedningen det var ett brev med foto med autograf från Stefan Löfven, jag blir alltid lika glad när någon svarar på mina brev och frågor.  klockan är nu 18,20 och solen lyser fortfarande det har varit ett fantastiskt väder även i dag nu är jag mycket trött det har varit två hektiska dagar,  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: