royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

skräckfärd med taxi kurrir

Kategori: Allmänt

örra veckan var jag bjuden på ett julbord på Björkö av assistentbolaget Parter jag och min assistent åkte dit och hade en mycket trevlig och minnesrik dag med underhållning och god mat vi åkte dit med färdtjänsten och hemresan var beställd till 17.15 vid 17 tiden gick min assistent ut för att röka då hade inte färdtjänsten kommit när klockan närmade sig 18 ringde jag och frågade var är min Taxi då svarade färdtjänsten den har redan varit där men ni stod inte utomhus och väntade utan han körde och tog färjan utan att varken ringa eller komma in  tillbaka till fastlandet  jag säger du måste förstå jag behöver en ny taxi min assistents dag slutar i dag klockan 18.00 och här sitter vi nu utanför och fryser  men det var den snabbaste taxin kan komma till er ca  19.15 tiden gick vi var kvar  utanför för säkerhet skull  vi vågade  inte vara  inne i värmen om taxin skulle komma klockan blev 19.40 då ringer jag åter och frågar då säger färdtjänst att DIN Txi från Taxi kurir har kört fel och befinner sig på Hönöoch måste köra  tillbaka till fastlandet för att kunna ta färjan tillbaka  Björkö vi väntar och väntar klockan blir 20.00 det ringertelefon  det är Taxi Kurir och det är  en chaufför  som frågar på mycket dålig Svenska  var är du jag har precis kört av båten jag förklarar han säger jag förstår vi väntar åter klockan blir 20.30 telefon ringer det är chauffören som säger på nästan obegriplig Svenska jag hittar inte fram till er jag är vid en Gulf bensinstation jag förklarar då är du helt fel sida på ön jag förklarar åter vi väntar klockan blir 20.45 chauffören ringer åter jag hittar inte jag förklarar åter  nu får du skynda dig sista båten går 21.00 det kommer en kvinna gåendes hon frågar som frågar   väntar ni på någon kan jag hjälpa er ja gärna du kanske kan se om taxin snurrar omkring velar omkring där nere hon går i väg får syn på en förvirrad Taxi ståendes där nerehon förklarrar vägen Taxi KURIR DYKER PLÖTSLIGT UPP VID OSS ETT STORT ANTAL TIMMAR FÖRSENAD VÄL INNE I TAXIN FRÅGAR HAN VART SKA NI ÅKA hooppas inte det är för långt för mitt pass är slut jag  slutar  klockan 18.00men jag ska göra ett undantag  vi åker mot båten  och framme vid den ca 21.00 då är det sista båten den kvällen som går klockan 21.00väl över på fastlandet startar en  skräckfärd för att köra hem oss så fort som möjligt det blev omkörning efter omkörning och hoppande över farthinder och jag med alla mina skador i nacken jag  lider alla helvetes kvar det gör så ont att jag nästan gråter väl ute på motorvägen blev det järnet på bilen när vi äntligen stod utanför vårt hus klockan 21 45.  var det med en olidlig smärta och skräck färden  samt frusna detta med en resa utförd av Taxi Kurir två dagar senare ligger jag i feber och svårt förskylld  och fortfarande ingen ursäkt från Taxi Kurir.   Vi hade i alla fall haft ett fint julbord tills taxin förstörde allt  

Kommentarer

  • Roy Mattsson säger:

    Hej vännen.
    Long time no see. Hoppas att du har glömt denna resa och denna väntan. Du får ha ett Gott Nytt År.

    Svar: hej Roy tvåan. det var länge sedan vi skrevs hur har du det nu för tiden i dag är här mycket kyligt som tur är mycket lite snö. vi skrivs snartMed vänlig hälsning Roy ettan.
    Roy Mattsson

    2015-12-30 | 02:54:20

Kommentera inlägget här: