royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

tvuvar på gång.

Kategori: Allmänt

Vi har haft ett elände här hemma i förskyllning luftrörskattar o feber. Susanne är fortfarande sjuk vi hostar båda två så det tjuter i luftrören i går var jag och assistenten och skulle handla på ALUM I Partille väl inne i entrén var det en tjock kraftig man med ett grovhugget ansikte som stod och iakttog mig hela tiden, när vi senare under dagen skulle ta en fika på caféet intill Ica ställde jag mig vid ett bord med en stor golvkruka på min vänstra sida. min assistent gick och köpte kaffe jag läste en tidning när plötsligt en av personalen kom springande till mig och ropar den mannen där så pekade hon på honom som tidigare iakttagit mig han var just  smugit på mig bakifrån och öppnat min  väska och tog upp min  plånbok hon sa till tjockisen att var gjorde du i hans väska han blå nekade och ville inte förstå svenska då kom 3 stycken vakter och började förhöra mig jag fick berätta min version och hur han följt mig hela tiden med blicken  i två timmar, då säger vakterna att vi larmar Polisen det vore bra om du kunde sitta kvar och vänta tills Polisen kommer efter ca 20 minuter kommer det två poliser och jag fick lämna mina vittnes uppgifter det blev ett långt förhör Polisen säger att den mannen är en Romer zigenare. Vi har haft honom under uppsikt en längre tid han stryker runt här varje dag vi undersökte min väska och plånbok som tur var saknades ingenting Polisen skulle gå igenom ett par övervakningskameror på olika ställen på Allum när mina uppgifter var nerskrivna medellade, Polisen att jag skriver att du gjort en anmälan och även café personalen du får ett brev hemskickat till dig jag frågade Polisen det måste kännas jobbigt att träffa på dessa människor hela tiden som bara hittar på elände och inte vill göra rätt för sig vi ber mannen lämna området men han är säkert tillbaka före kvällen, tyvärr måste vi dragas.  med detta drägel nä flyg upp dom till Norrland ställ dom mitt i skogen och låt dom vara kvar där så får dom äta bark och snö. Det är inte mer än rätt när dom inte kan försöka sannpassa sig i vårt samhälle då har dom inte här att göra.Susanne är fortfarande jätte sjuk  och ska strax åka till vårdcentralen. För att försöka på pencelin,  själv fick jag det för 1,5 veckor sedan. Jag var tvungen att ställa in mitt framträdande på musikkvällen i Alingsås för jag hade så hög feber tyvärr. nu kommer jag att ska en ny plånbok och väska med lås.        

Kommentarer


Kommentera inlägget här: