royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

det var bättre förr

Kategori: Allmänt

Nu har min kusin varit här och hälsat på mig det är så roligt att sitta och prata och försöka lösa världsproblemen vi pratade om det att det är så mycket nu för tiden som inte blivit till det bättre speciellt när det gäller möjligheterna att betala det är nästan omöjligt att gå på bio utan att betala med kort likaså att parkera setta ska ju oftat betalas via sms nä tacka vet jag när det fanns riktiga parkeringars automater det stod en automat vid varje p ruta du stoppade i en kronor när en kronorna väl var instoppade vred man om en liten backelit knap då åkte det upp en gul liten skyl att det var betalt. t sedan när p tiden var slut kom det fram en röd liten skylt då var det att stoppa på mer en kronor det fanns telefon automater att ringa på med hjälp av mynt nu ska det bli ett kontantlöst samhälle ändå trycks det upp nya sedlar och mynt detta kostar otroliga summor att byta ut snacka om att den ene vet inte vad den andre gör en annan sak som var bra i små skolan fick man lära sig att spara pengar i en stor låda med små fack varje lördag kunde den som hade pengar spara i ett eget fack det kunde bli några en kronor eller mindre och så fördes detta i i en kassa bok vi fick även en tidning vid namn spara och slösa det var två flickor en var sparsam och en slösaktig man kunde följa sitt sparande genom året jag brukar säga mycket var bättre förr då fanns heller inte den så kallade trängselskatten. Det gick att köpa biljett på spårvagnen och på bussen jag minns när jag varit på bio i Göteborg och skulle hem till Mölndal då blev det fyrans spårvagn och fyra biljetter till slingans hållplatsi Mölndal och under färden hem gick det att trycka på en knapp eller dra i en uppspänd vajer vid väggen så klingade det till sedan stannade vagnen på nästa hållplats jag fortsätter berättelsen en annan dag vi kan kalla den på den tiden när samhället fungerade .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: