royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

för kallt ute

Kategori: Allmänt

Söndag morgon i dag vara det alldeles för kallt ute tempraturen, visade på minus 17.5 grader det är mint 6-8 grader för lågt tacka vet jag över plus 20  småfåglarna och min ekorrar hoppar omkring ute i trädgården även dom ser ut att frysa Susanne var ute och gav dom mat tallgbollar och solrosfröer nu blir dom lyckliga nu är solen på väg upp det ser mycket fint när jag ser ut genom köksfönstret är skogen alldeles vit det ser ut som ett sagomotiv nu ser jag två ekorrar och många fåglar men det är fortfarande kallt 15 minus det går åt mycket ved till kamminen i dag det gäller att hålla värmen det knastrar så gott i kaminen,  nu tror jag det blir en sväng in till sängen och ta fram en bra bok och läsa i några timmar Susanne ska åka till några kompisar och fira en födelsedag och kanske äta något gott själv har jag god mat som jag och Diana gjorde i går och den goda banan kakan så det blir även fest här.   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: