royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

att komma upp på morgonnen.

Kategori: Allmänt

Det är vissa dagar segt att komma ur sängen föst ska den jätte stora bettskenan i över och underkäken tas ur sedan en titt åt höger så rullstolen står på exakt rätt ställe annars bli det justerin med högerbenet detta kan vara mycket ansträngande att göra med foten och benet när väl rullstolen ser ut att var på plats börjar uppstigningen stegvis med ett gungande upp samtidigt ska högerarmen pressas. stegvis in åt insidan av kroppen sedan är vänsterarmen varit liggande på vänstersidan åt ryggens baksida jag måste väcka min fru och be om hjälp att flytta fram vänsterarmen och hjälp med mina tofflor sedan ner med vänsterfoten och vips så sitter jag upp efter 25 minuter ett antiglid underlag måste läggas under högerfoten före jag får hjälp över i rullstolen nu med ett ”stuntmanna-” hopp över i stolen jag hamnade mellan armstöden som tur är nu är det ett annat svårt moment kvar och det är att få upp vänsterfoten på fotplattan då måste jag först få hjälp att mjuka upp benet från spassistiteten. efter 10 minuter är benet mjukt nu står foten på plattan och kan spännas fast med en spännrem nu börjar färden ut till toaletten och sedan göra morgon toaletten och ut i köket ladda kaffet ta mina piller starta upp datorn sedan blir det en kopp kaffe inne i arbetsrummet in på nätet läsa alla dagstidningar kolla mejlet, nu är det nästan 2 timmar sedan uppstigningen startade det gäller att ha ett tålamod och en envishet utöver det normala nu kommer snart min assisten då blir det frukost och påklädning. Nu är det snart tid att kunna göra lite annat ibland känns det konstigt att inte fungera som tidigare i livet. Som tur är vet man vet man aldrig vad som väntar runt hörnet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: