royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

hemsk dag

Kategori: Allmänt

I går började bra men blev senare en riktig otursdag dagen hade hade bra jag rullade senare in till sängkammaren för att lyssna på p1 programmet sommar och ska göra som jag alltid gör med rullstolen intill sängen koncentrerar mig pressar bak vänsterbenet för att pressa upp kroppen med högerbenet för ett överhopp till sängen sitter och gungar i rullstolen med överkroppen för att koncentrera mig att pressa upp kroppen med benet och sedan hoppa över till sängen så långt allt bra, väl över i sängen kom jagf ö långt in med på följd att jag hamnar med ansiktet rakt ner i sängen glider bakåt får tag i sänggaveln för att försöka dra mig upp men orkar inte utan blir liggande kvar och glider hela tiden sakta ner mot golvet trycker på larmknappen. som jag har hängande runt halsen larmtjänst svarar jag berättar vad som hänt nu är det så att larmet brukar ringa tillbaka efter utryckning men jag hade inte någon telefon nära mig men efter en stunds akrobatiskt letande var den i min hand nu orkade jag inte hålla mig kvar utan gled sakta mot golvet och hamnar mellan en byrå och sängen med armen neråt det gjorde grymt ont efter 25 minuter dyker larmtjänst upp 3 styck systrar kommer in frågar vad som hänt rättar till mig sätter på ett lyftbälte min ar hamnar fel dom lyfter det gör fruktansvärt ont i den skadade armen väl på plats i rullstolen blir nästa moment att flytt över i sängen på plats med hjälp av systrarna, där i sängen känner jag hur ont det gör i armen smärtan är nästan olidlig tar några värk piller tackar för hjälpen försöker sova men det värker så det är näst intill omöjligt att ligga, jag hade dubbel otur för min assistent var ute och handlade för mig när allt hände. jag försökte ligga och se på tv men smärtan var så hemsk att det var omöjligt på något sätt lyckades jag sova en stund ibland känns allt så grymt jobbigt. min fru hjälpte mig senare upp till toaletten men det var nästintill omöjligt men efter mycket slit var jag till slut där och sedan tillbaka i sängen är jag skulle somna för natten fick jag tänka på att sova på rygg för skulle jag rulla över på sidan mot den skadade armen skulle smärtan bli grym jag vaknade i dag Lördag och har tydligen sovit still på rygg men värken var som i går efter att min fru hjälpt mig över i rullstolen var jag strax i köket för kaffe och frukost och några värkpiller så kändes det lite bättre jag kunde sätta mig här vid datorn och skriva nu får vi se hur dagen flyter på det blir mycket tid i sängen och försöka vila armen, återkommer om hur det gått i dag lördag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: