royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

rörläggaren och EUmopeden.

Kategori: Allmänt

I går hade vi en trevlig och fin middag med våra vänner det blev stekt makrill med en hemmagjord fantastisk sås och färspotatis och till dessert glas med hemmagjord sylt vi pratade länge och avslutade med kaffe jag frågade om dom vet någon som vill köpa vår EU moped som står renoverad i garaget det är en Pegout. Viva City svart och silver med mycket bytt dom trodde sig kanske veta någon den har nu stått där i snart 6 månader på lyftbordet och tagit plats vi får se, just nu har rörläggaren kommit vi ska få hjälp att lufta vår hydofortank, jag hör hur han arbetar just nu i källaren. I dag tar jag fram permobilen, för att komma runt i trädgården eftersom vår tomt är både stor och mycket kuperad är det näst intill omöjligt att åka runt i rullstol. Nu är rörläggaren klar det gick bra och var gjort på en timma sånt här är mycket nödvändigt när man har egen borrad brunn och hydroforpump för om den inte har en luftkudde i överdelen i tanken startar pumpen hela tiden och då slits pumpen och den kostar rejält. Nu ser jag solen gå upp utanför fönstret det kanske blir en fin dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: