royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

odlingarna

Kategori: Allmänt

dag fredag blir det arbete i trädgården min hjälp kommer vid tiotiden då måste jag använda min elrullstol eftersom vår tomt är uppdelad i två olika tomter en övre och en nedre tomt. eftersom den nedre delen har vi en liten grusbelagd stig för att komma ner till den trädgården där finns potatisodling grönsaker och blommor samt fruktträd både äpplen och päron samt granplantering. och där är vår gamla grävda brunn som vi tar upp vattenmed en el pump. för att vattna odlingarna med, vi vill inte använda vattnet ur den borrade brunnen. Men blir det regn så underlättar det är extremt torrt i marken, jag ska plantera lite nya växter en ny intressant sak det är kaffebuskar och bannanbuskar, och ett äppelträd det ska bli spännande att se vad det blir. Potatisenhar kommit upp bra det är ett mycket fint odlingsår,

Kommentarer


Kommentera inlägget här: