royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Stena line Tur retur

Kategori: Allmänt

I går torsdag ÅKTE JAG och Diana på en dagstur till Danmark med Stena Line vi blev bjudna på Resan av Stena Laine och det ingick en jättefin skaldjursbuffe. Allt det för sista resan blev misslyckad med dålig mat och taskigt bemötande ville Stena som plåster på såren bjuda oss på allt, det är bra att skriva och berätta om man inte är nöjd varför inte. Där saknades ingenting i buffen resan gick bra både ToR DET VAR MYCKET FOLK det var många kärror fyllda med ölflak jag tror folk är tokiga med allt öl dom handlar det stod ca 10 flak öl på varje kärra plus mängder av vin flaskor när vi kom av färjan och väntade på bussen var det ett midsommar väder regnet vräkte ner och har gjort så hela natten, när jag i dag midsommarafton öppnade gårdagens post blev jag jätte glad och överraskad, det var ifrån kungliga SLOTTET I Stockholm där låg ett kort med ett foto av kung Karl Gustav det stod varmt tack förall uppvaktning i samband med min 70 års dag och en underskrift av kungen nu ska detta sättas in i en guldram med glas jag tänkte sätta det intill tackkortet från Prins Carl Philip och Sofia Hellqvists giftermål det är stort att få brev från Kunga huset. I dag ska jag ut i trädgården och göra ren grillen inför vernissaget på Tisdag det kommer nog en hel del människor så det blir nog många grillade korvar med bröd samt många våfflor och litervis med kaffe Sedan blir det nog en del vila för efter att i går suttit från 0.4 45 i går tills 19.00 i rullstolen är jag minst sagt seg och trött jag ska även försöka att få gjort ren grillen. Eller i morgon ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: