royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

få träffa mina2 barnbarn

Kategori: Allmänt

I går söndag kväll hände något konstigt här i området på vår vänstra sida åt söder har vi vårt sovrums fönster vi hade precis gått till sängs och skulle se på min sanning med Jonas Gardell. När det plötsligt kom stora fordon körandes i backen med blinkande blåljus först kom det 2 st brandbilar efter en stund börja det blinka igen då var det stegbilen och en stund efter den kom ambulansen det blinkade överallt blått det kändes inte bra senare på kvällen körde samtliga bilar därifrån några med blåljuset på. nu på morgonen måndag vet vi fortfarande inte vad som hänt, i går ringde vår son Patrik vi pratade en längre stund han håller på att städa sitt hus i Älvängen och ska börja göra en mindre renovering nu när har bor ensam verkar som han fått det riktigt bra nu han håller på att skiljas från sin fru, nu ska jag snart få träffa mina 2 barnbarn. det ska bli roligt hans tidigare fru accepterade inte mig som Farfar, men nu är det Patrik som bestämmer så detta kommer att bli något helt nytt i mitt liv.

Kommentarer

  • Tv%E5an%20 säger:

    Hallå Ettan. Det där med att få träffa sina barnbarn, det bekymmret har också vi, och då av samma anledning. Nyfiken som jag är, så undrar jag ju om ni fått reda på vad som hade hänt ang allt blåljus? Rätt lustigt igentligen, när du skriver Älvängen så är jag där och gräver. Mycke som sammanfaller idag. Hoppas att du snart får träffa barbarnen. Sköt om dig.

    Svar: hej 2 jag har inte fått reda på vad som hänt med blåljusen vad har du för maskin när du gräverde senare åren när jag servade grävmaskiner på min firma var jag nästan ensam om att hålla i gång gamla åkerman H21 jag köpte in och skrotade äldre Åkerman så jag hade stor försäljning av reservdelar det var många som ville köpa en gammal åkerman att ha privat så jag sålde en del begagnade detta var ett litet axplock från min grävmaskins historik jag kan aldrig glömma denna fantastiska tid i livet jag längtar var dag. nu lever jag på minnen ha nu en goer dag vi skrivs snart Med vänlig hälsning från skogen i Härryda Roy m
    Roy Mattsson

    2016-11-22 | 17:31:19

Kommentera inlägget här: