royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

se ut på världen med nya glas

Kategori: Allmänt

Se världen med andra ögon i går var jag på specsivers. Och hämtade mina nya glasögon det var blev ett par terminalglasögon och ett par vanliga kan jag kanske vara lite fåfäng jag ville ha det senaste snittet så det vanliga glasögonen blev ett par helt runda med mindre bruna inlägg och metallinlägg sedan slog jag till med det verkliga statusmärket på terminalglasögonen det blev ett par Tommy Hilfiger. Jag var i går i kontakt med Sture Bergwall eftersom, jag håller just nu på att läsa Stures senaste bok bara jag vet vem jag är han var så snäll så på bokmässan där fick jag ett signerat exemplar och en längre pratstund med Sture. detta är en bok jag kan rekommendera den ger svar på många frågor hur det kunde bli som det blev i dag kommer min nya assistent så det blir matlagning och lite undanröjning av sommaren ställa undan grillen och kanske vinterförvara gräsklipparen. Vi får se hur det blir nu börjar äntligen huvudvärken släppa eftersom jag nästan ständigt har huvudvärk och nackvärk med en svår tinitus i går frågade min assistent hur orkar du att alltid ha denna eländiga värk jag brukar svara ja men vad har jag att välja på det är klart det finns ju en utväg men det gäller att göra det på rätt sätt och inte förvärra det hela värken och nackskadorna är ju sedan Motorcykelolyckan 1996. och det blev ju inte bättre efter att blivit ”Hjulbent”2002. det påfrestar kroppen att sitta i rullstolen från tidig morgon till kväll. Nu har jag gnällt färdig om en stund jag ska ut i köket och äta frukost för att inte spilla på mig har jag alltid en kudde inpressad mellan ryggen och rullstolens ryggstöd. för att komma fram över bords kant, så jag inte spiller på mig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: