royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

krånglig frukost

Kategori: Allmänt

I dag Söndag tog mig upp vid ca 05.00 rullade ut i köket tryckte på knappen till kaffebryggaren Tills Kaffet blir klart in på kontoret startar upp datorn efter en stund hämtar kaffe kör i gång med skrivandet jag kände efter 4 koppar kaffe att det var tid för frukost rullar ut i köket försöker leta upp min frukost tallrik min indiske assistent har glömt ställa fram denna innan mina assistenter går hem för dagen har dom en uppgift att ladda kaffe automaten ställa fram en djuptalrik jag äter alltid havregrynsgröt på morgonen för då håller jag mig länge men i dag fanns ingen djup talrik framställd eftersom jag har en begränsad räckvid med min högerarm når jag inte så gögt upp i skåpet där de djup tallrikarna står jag försöker länge och väl men till slut ger jag upp okej jag får strunta i gröt i dag då av en händelse tittar jag i kylskåpet där står all det mat vi lagade i går i 2 djupa tallrikar och 3 plastbehållare jag tar fram den ena av de 2 djupa tallrikarna rullar fram till diskbänken där under står våra sopkärl och återvinning jag blir tvungen att välja middagen eller frukost jag slänger middagen, sköljer ur talriken efter en stund har jag diskat ur den djupa talriken och gör en frukost med gröt ja vad gör man föresten så är det okej för det var en indisk mat med bönor och lite iblandade saker det luktade hemskt illa. Jag bad min indiske assistent i går du kan väl skära upp ca 3 skivor ost och lägga på ett fat under tiden rullar jag ut på toaletten väl där hör jag du måste hjälpa mig han kommer till toaletten med osten frågar är det denna du menar och vad ska jag skära upp med du får väl gå ut i köket och leta upp osthyveln efter en stund hör jag var finns osthyveln som du vet är jag på toa så du får leta strax kommer han igen med både osten och hyveln och äger är detta rätt ja skär nu upp skivorna och lägg dom på en talrik strax är han tillbaka visar upp talriken med ostskivorna och säger är det bra så här plötsligt ringer assistentbolaget och vill komma till mig på Måndag för ett möte jag vet vad det jäller det är den indiske assistenten vi ska prata om äntligen tyvärr är det så svårt att hitta nya assistenter det finns nästan inga Svenskar som vill ha sådana arbeten trots att deras löner är mycket bra med fina förmåner men det är inget status yrke. När det gäller att kunnas sina arbetsuppgifter kan Karina detta och hon kommer i morgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: