royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

minus 13 grader fy vad kallt

Kategori: Allmänt

I dag Fredag6-1-17 jag vaknade klockan0 3 och det kändes kallt jag föredrog att packa in mig i täcket och försöka sova vidare en stund vaknade åter 05.00 jo nu är det daggs att komma upp och tända en brasa i kamminnen för det kändes kallt efter att kämpat 20 minuter var jag på plats i rullstolen rullar ut i köket trycker på on knappen på den för laddade kaffebrygaren sedan rullar in på toan för morgon tvätten direkt efteråt rullar till braskaminen laddar in ved efter att tänt en brasa fyller upp en kaffe rullar in här på kontoret startar upp datorn små fryser lite det är förståeligt när tempmätaren visar minus 13 grader utanför fönstret efter 3 koppar kaffe och många ved träd är det en behaglig värme att sitta och skriva synd bara att kaffet svalnar så fort enligt väderprognosen kan det i morgon komma snö i morgon men väderleks gubbarna har haft fel många gånger tidigare och hoppas dom åter har det för snö är något som absolut inte får komma särskilt nu när vi på Söndag ska åka till Älvängen och fira vårt Barn- barns födelsedag, hos Patrik och Maria det är Oliver som ska fira sin födelsedag det blir en uppskattat present jag har köpt även en present till Rasmus jagär helt säker på att han kommer att uppskatta presenten så han inte blir ledsen när han ser Oliver öppnar sina presenter det måste ju finnas en rättvisa som barn kan det annars känns orättvist det ska bli spännande att se i huset nu när Maria och Patrik hjälps att möblera huset i deras egen stil så deras barn och dom själva kommer att trivas ihop och lägga allt det gamla bakom sig efter alla dessa kämpiga år som Patrik haft . han har Nytt toppjobb och även en ny kvinna kan det bli bättre han mår som en Prins med sin Maria, jag ska skriva på måndag hur vi hade det i Älvängen på Söndagen om det nu inte blir att vi blir helt insnöade i Härryda det har tydligen kommit en del snö redan i Älvängen, så nu kanske Oliver och Rassmus har provat på Bobben-källken, dom fick av oss för några veckor sedan, till er alla glöm inte långissarna. när ni ska ut i dag så ni inte förfryser underredet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: