royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

är det frdagen den 13 eller

Kategori: Allmänt

I dag verkade detnästan som fredagen den 13 morgonen startade bra sedan när jag fick besök av en kompis för vi skulle vårstäda. altanen vilket är tvätt med högtryck med roterande terasstvätt vi höll på i några timmar vi hjälptes åt så gott det gick då säger jag nu tar vi oss in och ätes och tar en kaffe han bär in alla saker på sin plats kör in mig i köket väl inne upptäcker jag vi har ingen ström va i hel är detta det är nog jordfelsbrytaren vid sådana tillfällen stängs allting på el utav och när man sedan kommer ner i källaren för att återställa brytaren utlöser den direkt om inte felet är åtgärdat kompisen stack ner i källare. Tryckte på on jorden utlöste direkt nu gäller det att tänka villka kontakter kan det vara fel på eller har vi spolat in vatten i någon vi satte oss och pratade gick igenom kopplingsscheman jag fick rulla ut koppla ifrån några av elkontackterna. Återställer jordfelsbrytaren, den utlöser direkt det var då själva F jag säger gå ner i källaren ställ alla kontakter på off. i det stora proppskåpet slå sedan på jordfelsbrytaren. då ska strömmen fungerar igen, sagt och gjort det fungerade nu när vi vet detta kan du börja återställa en efter en av brytarna en efter en i stora proppskåpet han gör så när han kommer till nr 11 som är till motorvärmaren i garaget då utlöste jordfelsbrytaren. igen nu får den vara bruten tills jag får tag på någon att byta kontakten, men nu har vi ström det är det viktigaste vilken tur vi hittade felet så nu har jag både ättit middag och druckit kaffe u är det daggs att hoppa i bingen och vila i några timmar. Sådant här kan suga kraften ur den starkaste, vissa dagar kan vara grymma. Jag blir så frustrerad eftersom jag inte kan hjälpa till handgripligen jag vet oftast vad som behöver göras men jag måste luta mig tillbaka i rullstolen och håla truten men det kliar i fingrarna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: