royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Go kart körning

Kategori: Allmänt

Sist jag körde var det 2 familjer där som körde, det var 2 pappor med deras barn och dom körde före mig. Sedan när jag fått hjälp att komma i karten och efter att jag kört mitt heat och stannade upp vid depån fick jag hjälp ur karten och kom in i uppehållsrummet.

Där kom den ena pappan fram till mig och frågade hur jag kunde köra så bra med bara höger sidan. ”Vad rörlig du måste vara och mycket stark i din högerarm och snabb i foten, du har ju bättre varv tid än vad vi har. Hur gör du för du måste ju bromsa ibland? Jag såg att din bromslampa tändes men din vänsterfot är ju förlamad”?

Mitt svar blir ”Jo, den ligger fastspänd i ramen med ett spännband och jag har ett ombyggt pedalställ, så jag gasar och bromsar med min högerfot och styr med högerarmen utan hjälpmedel men visst är det en träningssak.

Jag blir mycket glad när någon säger något sådant till mig det blir en slags bekräftelse på att jag lyckats. Mitt slagord är ”ge järnet plattan i botten”.

Kommentarer

  • Cornelia säger:

    Det är bra, plattan i mattan Roy!

    2013-02-01 | 09:08:14

Kommentera inlägget här: