royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

klyva ved

Kategori: Allmänt

Det blev inget skrivit i går men det tar jag igen i dag onsdag.  i måndags var min kusin Roger har och gjorde ett fantastiskt arbete ihop med Susanne skogsmaskinerna som varit här lämnade kvar några stora högar med björkstammar som behövdes sågas upp till klyv ved Roger kom på måndag Morgon och började såga med motorsågen det var nära på att det blev inställt för regnet fullständigt vräkte ner det sågades från ca 2.5 meters längder till 30 centimeters längder Susanne staplade för glatta livet medan Roger sågade.  efter några timmar var det tid, för rast då blev det mat och Kaffe o torr T-skirts för svetten hade formligen. Sprutat om de två skogs arbetarna. efter ett stenhårt arbete efter ytterligare några timmars sågande var det daggs att lägga en stor del på dragkärran och dra det till utsidan av vedboden regnet bara öste ner nu ligger det även en stor hög vid vedsågen som ska sågas från 60 centimeters till 30 centimeters längder. Nu ska så småningom allt detta klyvas och staplas upp inne  i ved boden det kan nog bli, närmare 5 kubik staplat och klart  björk det bästa som finns att elda med när det blir staplat ska det ligga till en bit in på år 2016 . det gäller att vara ute i god tid tack Roger och Susanne för ett fantastiskt slit arbete.   I dag onsdag har klyvningen startat det blev en hel del klyft nu blir det fortsättning i morgon Torsdag. jag glömde berätta att i går Tisdag var jag och vår kompis  Karina på Gekås i Ullared en hel dag och handlade snacka om att det var mycket folk det var tjockt men lika trevligt som vanligt vi åkte hem efter 6 timmars handlande mycket nöjda med dagen. Och välfyllda kassar. Och en mager plånbok. Åkte vi hem.     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: