royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

snart 2017.

Kategori: Allmänt

God Morgon Alla ja nu var det vardag igen och snart 2017 jag och Susanne har varit gifta i 43 år detta är plåt bröllop det är inte klokt vad tiden går nu är det 21 år sedan jag krockade med motorcykeln samt 15 år sedan jag hamnade i rullstol efter stroken det syns tydligt hur min kropp formats efter stolen fy nu ska det inte dras fram bara tråkigheter jag minns 2000 som det var i går även jag blev grundlurad på allt som skulle inträffa 2000 lådor fyllda med konserver i källaren elmotorgeneratorn full tankad all kablar utlagda in till huset tänk vilken katastrof som väntade men vilken tur allt uteblev vi kunde äta konservmat. en lång tid därefter elgeneratorn kunde åter ställas undan i viloläge datorn fungerade trots allt generatorn står nu beredd man vet ju aldrig den står nu den på en liten vagn med hjul och kablar hängande på sidan, för snabbare utryckningsläge det gäller att ha både hängslen och rem, i dag har jag tänkt att test köra den nya Elopeden och montera på ett telefon fäste och kanske en toppbox prova nya action, kameran blir bilderna bra ska jag försöka lägga ut dem på bloggen. Jag har en lång lista som ska prickas av men när min assistent kommer startar dagen med ett långt pass på testcykeln – motomeden och lite uppmjukning av vänster armen. Om det nu är någon mot förmodan som tänkt åka en tur till Bäckstigen i dag så se upp så ni inte möter en galning på en röd Eloped, jag får nog köra med fyrblingkersen, påslagen, och helljuset tänt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: