okompetent personal på hjälpmedelcentralen
Kategori: Allmänt
jag sitter så dåligt i min rullstol jag har provat det mesta i dynväg och ryggstöd men redan efter någon dag är sittdynan genomsutten och det blir en plåga att sitta i stolen likaså ryggstödet det trycker in min revbensbåge jag har varit på 32 besök hos hjälpmedelcentralen i Mölndal och ingen har lyckats med att få ordning på min rullstol vid varje möte där sitter vi i ettföråds rum och diskuterar olika lösningar då är det minst 3-4 stycken från deras personal och minst en från Härryda kommun som ska vara utbildade på att lösa dessa problem men efter att suttit där i flera timmar och jag och assistenter återvänder hem återstår fortfarande problemet med stolen vi kommer absolut ingen lösning det är ofattbart att hjälpmedelcentralen får drivas vidare på detta sätt kostnaderna måste vara otroliga det borde privatiseras det råder en allt för stor okompetens. nu har jag tagit saken i gna händer köpt en egen rullstol och varit på jysk och inhandlat några dynor med hjälp av min assistent och några timmars arbete sitter jag bättre änpå länge nu kan vi skruva och justera som vi vill tidigare fick vi inte röra någon ting det fick enbart den såkallade utbildade personalen göra dom kallar sig själva tekniker när jag ser deras arbetsförmåga ser det ut som dom varit cykelreparatörer dom är väldigt noga med att dom kallas tekniker nä lägg ut den verksamheten på entreprenad det skulle med säkerhet halvera kostnaderna, något att tänka på i dessa tider någon av befintliga personalen kanske kunde få arbete på Samhal men då krävs det klara av att utföra ett sådant arbete