royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

Julgran!

Kategori: Allmänt

Såhär kan det gå till att införskaffa en julgran hemma hos oss.
Jag rullar ner till garaget för att hämta min el rulle och väl i stolen ska jag även hämta en såg/yxa. Jag kör i väg för att sedan svänga in i vår skog, det studsar och hoppar drivhjulen slirar efter ca 20 meter men där står den kanske lite liten och glest med kvistar men det var är trots allt en gran kanske ingen Kungsgran men vadå.
Jag parkerar intill granen och greppar tag i sågen, nu ska den ner och sedan ska den fort in på tomten innan alla barren fallit av. För att så småningom bli godkänd av kritiska ögon men jag visste redan svaret. Det var ju ingen Elsa Beskow gran som finns i sagoböckerna det såg mer ut som en gran som redan varit inne några år tidigare.
Senare på kvällen kom domen ”Du har väl inte tänkt ta in den granen”?
Mitt svar: nej, jag tänkte den skulle vara trevlig att ha i trädgården tills vidare. Jag tror att vi hoppar över gran i år, våran plastgran jag inköpte förra året har vi tydligen lånat ut den hade jag först tänkt förra året att klä med alla tillbehör och när julen var över kunde jag rulla in den i glad Pack. Tills året efter så var det bara att ta bort Glad Packen sätta i kontakten och vips där står den belyst och färdig klädd en evighetsmaskin som kan stå där år efter år det är ingen dum ide.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: